ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання
Українська мова і література

5 клас
Українська література
Теми
Завдання
1. Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий»,
«Микита Кожум’яка”.

2. Оксана Сенатович «Малий Віз».
3. С. Васильченко «В бур’янах”.

С. 166-169, 170-193, виписати
визначення основних понять, С. 193-194 (письмово).
Прочитати казку, переказувати.
Прочитати с. 196-203; виконати письм. завдання.
6 клас
Укр. мова
7 клас
Укр. мова
Теми
Завдання
1. Правопис прислівників.
2. Н та НН у прислівниках. НЕ і НІ з
прислівниками.
3. Написання прислівників через дефіс та
Разом.

С. 171-176, впр. 312 -320
(письмово)
С. 176- 180, впр. 326, 327-330.
С. 180 -190, впр. 340, 343, 344,
348, 350, 353.


8-Г клас
Українська література
Теми
Завдання
1. Б. Олійник. «Вибір», «Ринг».
2. В. Підпалий. Поезії.

3. І. Малкович. Поезії.


С. 180-184, виконати завдання письм.
С. 186-189; виразно читати, аналізувати вірші, відповіді на запит.
С. 192, 193, с. 194, пит.. 7
(письмово), вивчити напам’ять
вірш “Із янголом на плечі»

9  клас
Українська мова
Теми, завдання:
1. Заява. Автобіографія. С. 262-263, впр. 407, 408 (усно); 409,412, 413(письм.)                                                 
2. Кома і крапка з комою в безсполучниковому складному реченні. П.21 (с. 159-162), впр. 258, 260.                        
3. Двокрапка і тире в безсполучниковому складному реченні: п. 22 (с.164-166); впр. 266, 270.                        
4. Конспектування як різновид переказу почутого: п.37,   (с. 232-233); впр.371.                          
5. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні. Безсполучникове складне речення і синонімічні конструкції: п.23 (с.170-172), впр. 280, 286 (усно), 287(тести письмово).  

Українська література
Теми, завдання:
1. Г. Квітка-Основэяненко. "Маруся". Головні герої твору: прочитати повість, виписати цитати до характеристики Марусі, Василя; прочитати теоретичний матеріал підручника.    
2. Література українського романтизму. Поети-романтики: П. Гулак-Артемовський( "Рибалка"),            
Є. Гребінка ("Українська мелодія"), В. Забіла ("Соловей"),М. Петренко("Небо"): прочитати поезії, виконати завд. у підручнику, один із віршів на вибір вивчити напам'ять
3. Маркіян Шашкевич - зачинатель нової української літератури на західноукраїнських землях. "Руська трійця".  "Веснівки": теорет матеріал підручника (с.159-162), конспект, завд у підручнику на с. 163-164. Виразно читати та аналізувати "Веснівки".

Збірник диктантів для ДПА з української мови 

(9 клас)

У добірці запропоновано тексти для державної підсумкової атестації, яка проводитиметься в 9 класі у формі диктанту. Вони охоплюють усі теми чинної програми з української мови в 5–9 класах. За тематикою тексти презентують українську культуру, історію, науку та літературу. Матеріал добирався з довідників, науково-популярної літератури, сучасної публіцистики, творів українських письменників та адаптовувався відповідно до чинного правопису сучасної української мови.


Тексти диктантів відповідають мовній і соціокультурній змістовим лініям, мають пізнавальний характер і значний виховний потенціал. Тут є розповіді про українських науковців, політиків, письменників та акторів, а також пейзажні замальовки та цікаві факти про мальовничі місця України, етюди про мистецькі жанри та незвичайні вподобання. Для зручності тексти згруповано за певними темами, а саме: «Мальовнича Україна», «Достойники», «Цікавинки звідусіль», «Літературні скарби», «Народні звичаї та обряди», «Мова», «Непересічні особистості», «Природа» та «Світ захоплень». Ураховуючи, що учні навчаються в закладах різного типу, у добірці подано диктанти різного ступеня складності. Тексти підвищеної складності позначено окремо.

МАЛЬОВНИЧА УКРАЇНА
ДОСТОЙНИКИ
МОВА
ПРИРОДА
ЛІТЕРАТУРНІ СКАРБИ
НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ ТА ЗВИЧАЇ
ЦІКАВИНКИ ЗВІДУСІЛЬ
НЕПЕРЕСІЧНІ ОСОБИСТОСТІ
СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ
Диктанти створено Освіта.ua для використання у загальноосвітніх навчальних закладах України у відповідності до порядку проведення державної підсумкової атестації учнів 9-х класів з української мови.

Українська література 
9 клас
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Т. Шевченко. «Причинна», «Лілея»
Варіант 1

1. Дайте визначення балади.

2. «Братиком» у баладі «Лілея», якому героїня розповідає про трагедію власного життя...
А Є могутній дуб.                                        Б Розкішний бузок.
В Королевий цвіт.                                       Г Місячний промінь.

3. Якої шкоди завдали люди багатію, коли той «поїхав десь далеко»? («Лілея») Вони йому:
А Припинили сплачувати податки і постійно грабувати його маєток.
Б Спалили будинок.
В Покалічили худобу.
Г Знищили озимину на панських землях.

4. Лілея воскресла після смерті і тим самим...
А Довела, що є сильною істотою.
Б Прагнула підтвердити свою зверхність над злом і жорстокістю.
В Розвеселила гай.
Г Відродила віру, надію і любов.

 5. З яким питанням наприкінці твору «Лілея» звернулася квітка до «братика»?
А «Для чого мені веселити людей, які завдали мені багато шкоди?»
Б «Чи маю я право бути пошанованою після стількох принижень і знущань?»
В «Чому милосердний, святий Боже, не захистив мене і мою матінку?»
Г «Як мені жити далі, залишившись самою-самісінькою сиротою?»

6. Чим у сюжеті балади «Лілея» є цей уривок: «А мене пан / Взяв догодувати. / Я виросла, викохалась / У білих палатах. / Я не знала, що байстря я, / Що його дитина» ?
А Ліричним відступом.                         Б Епілогом.
В Прологом.                                           Г Зав’язкою.

7. Для чого дівчина звернулася до ворожки? («Причинна»)
А Намагалася протистояти русалкам.              Б Хотіла бути причинною.
В Щоб швидше дочекатися милого.                 Г Прагнула помститися людям, що ображали її.

8. Дівчина «сумує, воркує, білим світом нудить» («Причинна»), наче:
А Ластівка.                          Б Синичка.
В Голубка.                           Г Солов’їха.

9. Які тропи використано в цьому уривку: «Широкий Дніпр не гомонить, / Розбивши вітер чорні хмари, / Ліг біля моря одпочить»? («Причинна»)
А Епітет і метафору.                                         Б Метафору та алегорію.
В Алегорію та порівняння.                              Г Порівняння та гіперболу.

10. За народною уявою, русалки — це дівчата або жінки (« Причинна»), які:
А Не дотримувалися заповідей Бога.              Б Були прокляті матерями.
В Під час купання втопилися.                          Г Зрадили чоловіків.

11. Русалки знову поверталися до води («Причинна»)...
А Коли загавкав собака.                                   Б Піднявся вітер і розпочався дощ.
В Закукурікали півні.                                         Г Закувала зозуленька.

12. Якою є розвязка балади «Причинна»?

Варіант 2

1. Дати визначення поняття «метаморфоза».

2. У панських палатах Лілею («Лілея») вітали і називали...
А Святою квіткою.                             Б Цвітом краси і духмяності.
В Королівною.                                    Г Царівною.

3. Мати героїні («Лілея») до пана виявляла...
А Повагу і чемність.                          Б Стриманість і байдужість.
В Ненависть і презирство.                Г Полум’яну любов і щирість.

4. Як познущалися селяни з панської сироти? («Лілея») Вони:
А Над нею вчинили самосуд.                         Б Зацькували її прокльонами.
В Примусили привселюдно вибачатися.       Г Ледве не втопили дівчину в річці.

5. Селянські дівчата називали героїню («Лілея»):
А Білосніжкою.                                  Б Сніжним сяйвом.
В Білявочкою.                                    Г Снігоцвітом.

6. Як реагував Королевий цвіт на розповідь Лілеї про свої страждання? («Лілея»)
А Схилив свою головоньку до личенька квітки.
Б Плакав і співчував сестрі.
В Не виявляв будь-яких емоцій.
Г Цілував їй рученьки.

7. Укажіть троп, яскраво виражений в уривку з твору Т. Шевченка «Лілея»: «А весною, мов на диво, / На мене дивились».
А Гіпербола.                                        Б Порівняння.
В Метафора.                                        Г Алегорія.

8. Через що русалки були небезпечними для людей? («Причинна») Вони могли:
А Оповити марою.                              Б Налякати.
В Перетворити молодь на старців.    Г Залоскотати до смерті.

9. «За що ж ти караєш її молоду?» — з цим питанням звертається автор у творі «Причинна»...
А До ворожки.                                      Б Матінки-русалки.
В Чорнобрового молодця.                   Г Бога.

10. З якої причини, на думку героїні балади, досі не повернувся її коханий? («Причинна»)
А Він вирішив присвятити все своє життя військовій службі.
Б Через чари ворожки.
В Бо, може, іншу покохав.
Г У зв’язку з важкою хворобою.

11. Міфічні істоти («Причинна») вилізали вночі з Дніпра на берег...
А Щоб згадати своє життя, коли вони були людьми.
Б Погрітися під місячним сяйвом.
В Зустрітися з ворожкою.
Г Побачити і залоскотати козака.

12. Які гріхи і провини спокутувала Лілея (балада «Лілея»)?



Експрес-уроки української мови від Олександра Авраменка



10 клас
Укр. мова

11 клас
Укр. мова





Немає коментарів:

Дописати коментар