Дистанційне навчання
Українська мова і література
5 клас
Українська література
Теми
|
Завдання
|
1. Олександр
Олесь. «Ярослав Мудрий»,
«Микита
Кожум’яка”.
2. Оксана
Сенатович «Малий Віз».
3. С. Васильченко «В бур’янах”.
|
С.
166-169, 170-193, виписати
визначення
основних понять, С. 193-194 (письмово).
Прочитати
казку, переказувати.
Прочитати
с. 196-203; виконати письм. завдання.
|
6 клас
Укр. мова
Укр. мова
Теми
|
Завдання
|
1. Правопис прислівників.
2. Н та
НН у прислівниках. НЕ і НІ з
прислівниками.
3. Написання
прислівників через дефіс та
Разом.
|
С. 171-176, впр. 312 -320
(письмово)
С. 176- 180, впр. 326, 327-330.
С. 180 -190, впр. 340, 343, 344,
348, 350, 353.
|
8-Г клас
Українська література
Теми
|
Завдання
|
1. Б.
Олійник. «Вибір», «Ринг».
2. В.
Підпалий. Поезії.
3. І.
Малкович. Поезії.
|
С. 180-184, виконати завдання письм.
С. 186-189; виразно читати, аналізувати вірші,
відповіді на запит.
С. 192, 193, с. 194, пит.. 7
(письмово), вивчити напам’ять
вірш “Із янголом на плечі»
|
9
клас
Українська мова
Теми, завдання:
1.
Заява. Автобіографія. С. 262-263, впр. 407, 408 (усно); 409,412,
413(письм.)
2. Кома
і крапка з комою в безсполучниковому складному реченні. П.21 (с. 159-162), впр.
258, 260.
3. Двокрапка і тире в безсполучниковому
складному реченні: п. 22 (с.164-166); впр. 266, 270.
4. Конспектування як
різновид переказу почутого: п.37, (с.
232-233); впр.371.
5.
Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні. Безсполучникове складне
речення і синонімічні конструкції: п.23 (с.170-172), впр. 280, 286 (усно),
287(тести письмово).
Українська література
Теми, завдання:
1. Г.
Квітка-Основэяненко. "Маруся". Головні герої твору: прочитати
повість, виписати цитати до характеристики Марусі, Василя; прочитати
теоретичний матеріал підручника.
2.
Література українського романтизму. Поети-романтики: П. Гулак-Артемовський(
"Рибалка"),
Є.
Гребінка ("Українська мелодія"), В. Забіла ("Соловей"),М.
Петренко("Небо"): прочитати поезії, виконати завд. у підручнику, один
із віршів на вибір вивчити напам'ять
3.
Маркіян Шашкевич - зачинатель нової української літератури на
західноукраїнських землях. "Руська трійця". "Веснівки": теорет матеріал
підручника (с.159-162), конспект, завд у підручнику на с. 163-164. Виразно
читати та аналізувати "Веснівки".
Збірник диктантів для ДПА з української мови
(9 клас)
У добірці запропоновано тексти для державної підсумкової атестації, яка проводитиметься в 9 класі у формі диктанту. Вони охоплюють усі теми чинної програми з української мови в 5–9 класах. За тематикою тексти презентують українську культуру, історію, науку та літературу. Матеріал добирався з довідників, науково-популярної літератури, сучасної публіцистики, творів українських письменників та адаптовувався відповідно до чинного правопису сучасної української мови.
Тексти диктантів відповідають мовній і соціокультурній змістовим лініям, мають пізнавальний характер і значний виховний потенціал. Тут є розповіді про українських науковців, політиків, письменників та акторів, а також пейзажні замальовки та цікаві факти про мальовничі місця України, етюди про мистецькі жанри та незвичайні вподобання. Для зручності тексти згруповано за певними темами, а саме: «Мальовнича Україна», «Достойники», «Цікавинки звідусіль», «Літературні скарби», «Народні звичаї та обряди», «Мова», «Непересічні особистості», «Природа» та «Світ захоплень». Ураховуючи, що учні навчаються в закладах різного типу, у добірці подано диктанти різного ступеня складності. Тексти підвищеної складності позначено окремо.
МАЛЬОВНИЧА УКРАЇНА
- Джуринський водоспад
- Казковий палац
- Шедевр козацької архітектури
- Долина нарцисів
- Привид Ужгородського замку
- Дрогобич
- Славетне місто Лева (підвищена складність)
- Золочівський замок
- Канів
- Острів Хортиця
ДОСТОЙНИКИ
- Вершник на бронзовому коні
- Козаки на морі
- Ліна Костенко
- Шевченко в Києві
- Гетьман Петро Сагайдачний
- Конституція Пилипа Орлика
- Нестор Літописець
- Золоте слово Мономаха
- Королева Франції
- Славні сини України
- Володимир Великий
МОВА
- Мовознавство, або лінгвістика
- Рідна мова
- Українська мова (підвищена складність)
- Доля мови
- Етикет розмови
ПРИРОДА
- Бабине літо (підвищена складність)
- Весна
- Мальви
- Серед снігів (підвищена складність)
- Симфонія весни (підвищена складність)
- Квітка вірності – незабудка (підвищена складність)
- На берегах Дунаю
- Серед трав (підвищена складність)
- Жовтокоса осінь на баскім коні… (підвищена складність)
- Літнього дня (підвищена складність)
- Під осінніми зорями
- Символ вірності (підвищена складність)
- Біле свято навкруги (підвищена складність)
- Зоряна заметіль (підвищена складність)
ЛІТЕРАТУРНІ СКАРБИ
- Дніпро
- За татарським бродом
- На косовицю
- Ранок у лісі (підвищена складність)
- У комишах
- Чумацький Шлях (підвищена складність)
- Вечірня вулиця (підвищена складність)
- Життя квітів
- Наш спільний дім
- Семигори
- У поході
- Вітер (підвищена складність)
- З думкою про Київ
- Лебеді летять (підвищена складність)
- Передчуття (підвищена складність)
- Тополина загадка (підвищена складність)
- Хмари (підвищена складність)
НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ ТА ЗВИЧАЇ
- Верба (підвищена складність)
- Криниці
- Наші колядки та щедрівки
- Символ України
- Дідух нашої оселі
- Мовою танцю (підвищена складність)
- Про що розповідає писанка
- Українська кухня (підвищена складність)
- Живий зв’язок епох
- Народні звичаї
- Самобутність подолян
- Українська хата
- Обереги
ЦІКАВИНКИ ЗВІДУСІЛЬ
- Витоки писемності
- Історія освіти в Україні
- Перші анекдоти та загадки
- Тримай зв’язок
- Цікаве про капусту
- Витончена порцеляна
- Мистецтво розмови
- Сучасна геральдика
- Умивати руки
- Історія морозива
- Могутня граматика
- Таємниці прізвищ
- Хто зробив першу голку?
НЕПЕРЕСІЧНІ ОСОБИСТОСТІ
- Андрій Малишко (підвищена складність)
- Залюблений у планету Земля
- «Лісова пісня»
- Перемога на конкурсі «Євробачення»
- Українець, який відмовився бути бідним
- Великий самітник
- Іван Марчук
- Людина не літає, а крила має…
- Реформатор живопису
- Український Мікеланджело
- Геній Леонардо да Вінчі
- Катерина Білокур
- Наполеглива праця
- Роксолана
- Життєвий колаж Сергія Параджанова
СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ
- Витинанки (підвищена складність)
- Декупаж
- Джерело позитивних емоцій
Диктанти створено Освіта.ua для використання у загальноосвітніх навчальних закладах України у відповідності до порядку проведення державної підсумкової атестації учнів 9-х класів з української мови.
Українська література
9 клас
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Т. Шевченко. «Причинна»,
«Лілея»
Варіант 1
1. Дайте визначення балади.
2. «Братиком» у баладі «Лілея», якому героїня розповідає
про трагедію власного життя...
А Є
могутній дуб. Б
Розкішний бузок.
В
Королевий цвіт. Г
Місячний промінь.
3. Якої шкоди завдали люди багатію, коли той «поїхав десь
далеко»? («Лілея») Вони йому:
А
Припинили сплачувати податки і постійно грабувати його маєток.
Б
Спалили будинок.
В Покалічили
худобу.
Г
Знищили озимину на панських землях.
4. Лілея воскресла після смерті і тим самим...
А
Довела, що є сильною істотою.
Б
Прагнула підтвердити свою зверхність над злом і жорстокістю.
В
Розвеселила гай.
Г
Відродила віру, надію і любов.
5. З яким питанням
наприкінці твору «Лілея» звернулася квітка до «братика»?
А «Для
чого мені веселити людей, які завдали мені багато шкоди?»
Б «Чи
маю я право бути пошанованою після стількох принижень і знущань?»
В «Чому
милосердний, святий Боже, не захистив мене і мою матінку?»
Г «Як
мені жити далі, залишившись самою-самісінькою сиротою?»
6. Чим у сюжеті балади «Лілея» є цей уривок: «А мене пан
/ Взяв догодувати. / Я виросла, викохалась / У білих палатах. / Я не знала, що
байстря я, / Що його дитина» ?
А Ліричним відступом. Б Епілогом.
В Прологом. Г
Зав’язкою.
7. Для чого дівчина звернулася до ворожки? («Причинна»)
А Намагалася протистояти русалкам. Б Хотіла бути причинною.
В Щоб швидше дочекатися милого. Г Прагнула помститися людям,
що ображали її.
8. Дівчина «сумує, воркує, білим світом нудить»
(«Причинна»), наче:
А Ластівка. Б Синичка.
В Голубка. Г Солов’їха.
9. Які тропи використано в цьому уривку: «Широкий Дніпр
не гомонить, / Розбивши вітер чорні хмари, / Ліг біля моря одпочить»?
(«Причинна»)
А Епітет
і метафору. Б
Метафору та алегорію.
В
Алегорію та порівняння. Г Порівняння та
гіперболу.
10. За народною уявою, русалки — це дівчата або жінки («
Причинна»), які:
А Не дотримувалися заповідей Бога. Б Були прокляті матерями.
В Під час купання втопилися. Г Зрадили чоловіків.
11. Русалки знову поверталися до води («Причинна»)...
А Коли
загавкав собака. Б Піднявся
вітер і розпочався дощ.
В
Закукурікали півні. Г
Закувала зозуленька.
12. Якою є розв’язка балади «Причинна»?
Варіант 2
1. Дати визначення поняття «метаморфоза».
2. У панських палатах Лілею («Лілея») вітали і
називали...
А Святою
квіткою. Б Цвітом краси і
духмяності.
В
Королівною.
Г Царівною.
3. Мати героїні («Лілея») до пана виявляла...
А Повагу
і чемність. Б
Стриманість і байдужість.
В
Ненависть і презирство. Г
Полум’яну любов і щирість.
4. Як познущалися селяни з панської сироти? («Лілея»)
Вони:
А Над
нею вчинили самосуд.
Б Зацькували її прокльонами.
В Примусили
привселюдно вибачатися. Г Ледве не
втопили дівчину в річці.
5. Селянські дівчата називали героїню («Лілея»):
А
Білосніжкою.
Б Сніжним сяйвом.
В
Білявочкою.
Г Снігоцвітом.
6. Як реагував Королевий цвіт на розповідь Лілеї про свої
страждання? («Лілея»)
А Схилив
свою головоньку до личенька квітки.
Б Плакав
і співчував сестрі.
В Не
виявляв будь-яких емоцій.
Г
Цілував їй рученьки.
7. Укажіть троп, яскраво виражений в уривку з твору Т.
Шевченка «Лілея»: «А весною, мов на диво, / На мене дивились».
А
Гіпербола. Б
Порівняння.
В
Метафора.
Г Алегорія.
8. Через що русалки були небезпечними для людей?
(«Причинна») Вони могли:
А Оповити марою. Б Налякати.
В Перетворити молодь на старців. Г Залоскотати до смерті.
9. «За що ж ти караєш її молоду?» — з цим питанням
звертається автор у творі «Причинна»...
А До ворожки. Б Матінки-русалки.
В Чорнобрового молодця. Г Бога.
10. З якої причини, на думку героїні балади, досі не повернувся
її коханий? («Причинна»)
А Він
вирішив присвятити все своє життя військовій службі.
Б Через
чари ворожки.
В Бо,
може, іншу покохав.
Г У
зв’язку з важкою хворобою.
11. Міфічні істоти («Причинна») вилізали вночі з Дніпра
на берег...
А Щоб
згадати своє життя, коли вони були людьми.
Б
Погрітися під місячним сяйвом.
В
Зустрітися з ворожкою.
Г
Побачити і залоскотати козака.
12. Які гріхи і провини спокутувала Лілея (балада
«Лілея»)?
Експрес-уроки української мови від Олександра Авраменка
10 клас
Укр. мова
11 клас
Укр. мова
Немає коментарів:
Дописати коментар